21.12.2011

erilaisia ajatuksia joulusta

Periaatteessa mä tykkään joulusta ihan älyttömästi. Tykkään siitä tunnelmasta, läheisten kanssa yhdessä olosta ja ihan vaan rauhottumisesta. Jouluna kuuluu herkutella jouluherkuilla ja pelata perheen kanssa lautapelejä. Mulle kaikki lahjat on ihan toissijainen juttu. Mä en todellakaan jaksa ees stressata joululahjoista. Mä olisin itsekin varsin tyytyväinen jos saisin lahjaks vaan vaikka yöpaidan ja villasukat. Pärjäisin vallan mainiosti. Ne lahjat kun vaan ei oo mulle se pääasia.


Mua oikein hirvittää, kun näin joulunalla näkee kaupoilla porukalla kärryt kukkuroitaan myöten täynnä joululahjoja. Löytyy uutta pelikonsolia, autorataa, Ipadia.. Jouluaattona joulupukki tuo lapsille kymmenittäin isoja paketteja, joiden sisällöstä on puolet jo helmikuussa päässyt unohtumaan. Ja sitten joku vielä itkee kun paketista ei tullutkaan sitä uusinta kännykkämallia. Argh. Oonko mä ainoo, jonka mielestä joulu on mennyt jo liian kaupalliseksi? Eikö sitä stressiä ja tavaraa oo tässä maailmassa jo ihan tarpeeks? Ja tuleeko ne lapset oikeesti onnelliseks siitä suuresta määrästä leluja?

Mä muistan kun sillon ylä- ja ala-asteikäsenä olin kateellinen, kun kaverit sai muka niin paljon enemmän ja hienompia lahjoja. "Miks ne sai kännykän, mp3-soittimen ja paljon rahaa ja mä sain vaan kännykän?" Meillä ei koskaan oo ollut niin kauheasti rahaa panostaa joululahjoihin, äiti kun kolmen lapsen yksinhuoltaja on. Tänä päivänä mä oon toisaalta tosi ilonen siitä. Musta tuntuu, että sitä kautta mä oon oppinut arvostaan niitä pienempiäkin joululahjoja ja yleensä ottaen kaikkea sitä mitä mulla jo on.


Älkää nyt käsittäkö mua väärin. Kyllä mäkin tykkään kaikista uusista ja hienoista jutuista. Mun mielestä vaan jouluna ei tarvitse saada ihan kaikkea:-) Ja nämähän on vaan niitä mun omia mielipiteitä, jokainen viettäköön joulunsa juuri kuten tykkää. Ja mikä on toiselle tarpeeksi on toiselle jo liikaa.


Enää kolme yötä jouluun! Miten te vietätte joulunne? Mä meen ainakin mummulle syömään mummun tekemiä ihania herkkuja

7 kommenttia :

  1. joo sama täällä! mun mielest pääasia on vaa viettää joulu perheen kanssa :)

    VastaaPoista
  2. Jep oon sun kanssa samaa mieltä ! Joulussa pääasia on se fiilis, eikä kalliit lahjat :)

    VastaaPoista
  3. Niimpä. Lahjoja voi myös tehdä itse, eikä kaikkea tarvitse aina ostaa. Parasta joulussa on saada rentoutua ja nauttia yhdessäolosta :)

    VastaaPoista
  4. mukavaa, että täällä ollaan samalla linjalla:-)

    VastaaPoista
  5. "Mä muistan kun sillon ylä- ja ala-asteikäsenä olin kateellinen, kun kaverit sai muka niin paljon enemmän ja hienompia lahjoja. "Miks ne sai kännykän, mp3-soittimen ja paljon rahaa ja mä sain vaan kännykän?" Meillä ei koskaan oo ollut niin kauheasti rahaa panostaa joululahjoihin, äiti kun kolmen lapsen yksinhuoltaja on. Tänä päivänä mä oon toisaalta tosi ilonen siitä. Musta tuntuu, että sitä kautta mä oon oppinut arvostaan niitä pienempiäkin joululahjoja ja yleensä ottaen kaikkea sitä mitä mulla jo on."

    Mulla on ihan sama juttu! Jotenkin ahdistaa sellaisten kavereiden puolesta, jotka saa nyt lahjaksi tietokoneen, puhelimen ja vaikka pelikonsolin. Haloo! Tosiaan oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa, tosi kiva etten oo saanut nuorempanakaan mitään ylihienoja lahjoja. Nyt osaa arvostaa sitä oikeeta joulua ja joulufiilistä enemmän kuin itse lahjoja :-)

    VastaaPoista
  6. AnsQ: AAh vähän tuntu parhaalta saada tää kommentti, ihanku oltais ihansamalla aaltopituudella tässä asiassa:-D! kiitos !

    VastaaPoista

kiitos kommentistasi :-)