21.5.2012

toive: lapsuus ja nuoruus.

Mistäs aloittaisin ? No alotetaan vaikka ihan alusta. 25.6.1991 mä tulin tähän maailmaan. Mulla oli paksut mustat hiukset ja olin aika pieni. Olin kuulemma muuten terve, mutta mun jalat oli jotenkin ihan vinksallaan. Lääkäri oli sanonut, että on mahdollista, etten kävele ikinä kunnolla.  Onneks äiti jumppas mun jalkoja joka ilta, että ne käänty oikein ja pystyn nyt kävelemään normaalisti!


Asuttiin äidin ja isin kanssa niiden rakentamassa omakotitalossa ja mulla tais olla aika hyvät oltavat. Olin kuulemma aika rauhallinen ja aina nälkäinen. Opin puhumaan tosi aikaisin, kävelemään sitäkin myöhemmin. Neuvolan täti ei kuulemma uskonut, että kymmenkuukautinen vauva osaa laulaa ihhahhaan melkein alusta loppuun. Mut mä näytin sille. Muumit oli mun lemppareita. Ja vaikka olin rauhallinen, mulla meni kuulemma aika nopsaan hermo, jos leikit ei sujunut halutulla tavalla. Ja sitten lelut lensi ympäriinsä. Eli aika samanlainen kun oon nykyäänkin: rauhallinen, mutta äkkipikainen :-D


Sisko tuli tähän maailmaan pari vuotta myöhemmin. Kuvan perusteella se ei ollu musta kauheen kiva juttu. Äiti onkin kertonut, että peitin siskon usein lelukasan alle piiloon, kun se oli vauva. Oon ollu aika reilu. Noh, kyllä meistä sit tuli myöhemmin kavereita.

Lapsena muutettiin monet kerrat ja perhekokoonpanot muuttu. Sain myös matkustella aika kivasti. Eläimet oli niiin ihania jo silloin ja halusin niiin paljon omaa koiraa ! Harrastin yleisurheilua ja pärjäsinkin ihan kivasti pikajuoksussa. Voitin hei ala-asteella hopeeta kaupungin mestaruuskisoista 100m juoksussa.. Mut sit tulin laiskaks ja lopetin. Jossain kohtaa harrastin myös koripalloa. Piirtelin kokoajan, kävin yhdeksän vuotta kuviskoulua, tykkäsin jo silloin valokuvata ja halusin myös laulajaksi. Tiktak ja Nylon Beat oli aika kovia.



Ylä-asteella, ainakin seiskaluokan, olin ihan normaali. En ollut kovis, nörtti tai mikään, yritin vaan soluttautua joukkoon. Käytin varmaan koko vuoden kolmea eri paitaa ja kaksia farkkuja (micmac&marwin♥). Vapaa ajalla katselin paljon mtv:tä ja lemppareimpia laulajia tais olla Beyonce ja Christina Aguilera. Mulla oli myös kaiken maailman elukoita, monta gerbiiliä, hamsteria, kaloja ..





 Kasiluokalla jossain kohtaa tyyli muuttui vähän rokimpaan suuntaan, käytin Vanseja, pillifarkkuja ja mustaa:-D Halusin kai olla erilainen ? Kuuntelin bändejä kuten My Chemical Romance, Bullet For My Valentine ja The Used. Tältä ajalta on harmittavan vähän kuvia.


kuvat vuoden -05 lopusta ja -06 keväältä. Pieni muutos ?

Kasiluokan lopulla tyyli muuttu taas ihan totaalisesti. Pinkki ja minihameet oli pop. Sen lisäks käytettiin mun kaverin kanssa varmaan aina samanlaisia vaatteita. Sillon tais olla pojat tosi kivoja ja mulla olikin paljon poikapuoleisia kavereita. Kasin lopulla tais tulla juotua ne ekan kännitkin ja vooi niitä muistoja .. Musatyylikin muuttu ihan kokonaan. Nyt Suomi-hiphop oli hirveen hienoo(hyi). Ysin lopulla aloin sitten seurustella Mikon kanssa. Joka tapauksessa, kouluni suoritin kunnialla aina. Lähes samalla keskiarvolla lähdettiin ala- ja yläasteelta, sekä lukiosta.



moi ton yhden kuvan rusketukselle. ei oo paljo ton kesän(-06) jälkeen näkynyt.

Lukiosta mulla ei oo oikeesti mitään ihmeellisiä muistoja. En tanssinut edes vanhoja, eikä penkkareistakaan mitään huimia muistoja ole. Se tais olla hienoo kun täytti 18. Käytiin kaveriporukalla sinä kesänä varmaan kaks kertaa viikossa Onnelassa. Et sinne tais mennä kesätyörahat .. Joka kerta piti tietty olla uus joku Ginan trikoorätti päällä :-D Tyyliä mulla ei tainnut olla ollenkaan ja hiustyyli muuttu kokoajan. Kuuntelin tosi paljon Akonin musiikkia. Tykkään siitä edelleen !



Nyt sitten ollaan tässä pisteessä. Omassa kodissa, avomiehen ja kahden koiran kanssa. Hullua miten se aika menee. Välillä olis kiva palata yläasteelle. Ei ollut huolia laskuista tai pyykinpesusta. Kaikki oli jotenkin jännää.

Tässä siis mun menneisyyteni lyhykäisyydessään ja pintapuolisesti. Oli ihan kiva muistella vanhoja tätä tehdessä ! Mukana myös musiikkia eri ajoilta, jotka kaikki tuo mulle jonkunlaisia muistoja mieleen. Kaikennäköistä on nähty ja koettu ja toivottavasti mennään vaan parempaan suuntaan. Matkan varrelta on jäänyt muutama hyvä ystäväkin matkaan mukaan:-)

5 kommenttia :

  1. Söpö teini-sandi! T ipe joka haluaa yläasteelle kans takas :DDD

    VastaaPoista
  2. Olipa kiva postaus:) ja kerrot niin hauskasti aina itestäs.. :)

    VastaaPoista
  3. Sun blogi näyttää kivoja ja paljon kivoja kuvia myös :)

    t. http://simplehappiness-minna.blogspot.com/

    VastaaPoista

kiitos kommentistasi :-)