26.9.2012

self tanning

Mä lukeudun niihin, jotka käyttävät itseruskettavaa(tuttavallisemmin itsaria) ympäri vuoden. Jo yli kuukausi sitten tilasin itselleni muutaman itsarin. Toinen on merkilta Piz Buin, toinen St.Moriz. Piz Buinia en ole koskaan ennen kokeillut, St.Morizia olen käyttänyt jo pidempään, tosin vaaleampaa versiota. Nyt kun olen näitä kumpaakin ehtinyt vähän testailemaan, voin niistä vähän jotain kertoakin !


Kumpikin on vaahtomaisia koostumukseltaan. Itse olen sen jo ajat sitten todennut parhaaksi koostumukseksi levittää. Ainakin itselleni. Piz Buin on tosin väritöntä, ja siksi ei näe, että onko sitä levitetty huolellisesti joka kohtaan. St. Moriz on siitä kätevää, että se on ruskeaa ja levitys on näin ollen helpompaa. Toisaalta se sitten myös sotkee helpommin.

Piz Buin haisee levittäessä oudolle, mutta iholla se haju muuttuu erilaiseksi ja miedommaksi. Lopputulos on suht luonnollinen ja melko tasainen, vaahdon värittömyydestä huolimatta. Öljyttömän koostumuksen ansiosta sopii myös kasvoille, plussaa siitä !

St. Morizin väri on tumma ja voimakas jo levittäessä. Mun mielestä lopputuloskin on ehkä vähän liian tumma näin syksy/talviaikaan. Levittyy kuitenkin hyvin ja kestää iholla pitkään. Paras lopputulos saadaan aikaan, kun käy suihkussa 4-6 tuntia levittämisen jälkeen. Itse usein levitän illalla ja käyn sitten aamulla nopeasti suihkussa :-)

Kummastakaan näistä ei ole muodostunut lempparia kuitenkaan. Lempparini on vaaleampi versio St.Morizin vaahdosta :-) 

Onko lukijoilla lemppari itsareita? Jos on niin kertokaa mitä kokeilen seuraavaksi !




5 kommenttia :

  1. Mulla on nyt menossa pullo voidemaista FakeBakea. Se on kans aika tujua tavaraa ja en käytä sitä todellakaan päivittäin, koska kerran käytettynä se antaa sopivan värin ainakin näin syksyä ja talvea vasten :) Ihan inhokki on vielä mainittava, nimittäin Nivean geeliitsari. Se oli alkuun oikein hyvää ja edelleen kroppaan levitettynä, mutta vaikka sitä pullon mukaan voi käyttää kasvoille niin se on kyllä niin rasvasta ja sellasta inhottavaa että se todellakin jää naamaan lillumaan yönkin yli ja tukkiin ihohuokoset ja yök :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti heti googlettaa toi FakeBake, täytyy pitää mielessä :-) Hyvä myös tietää mitä ei kannata testata. Mä inhoon sitä Doven itseruskettavaa kosteusvoidetta !! haisee pahalle ja on ihan oranssia :-D

      Poista
  2. Mun lemppai on st.morizin suihke rusketuskintaalla levitettynä. Ennen sähelsin mömmöjen kanssa ja ikinä, IKINÄ ei tullut täysin tasaista tulosta. Nyt tolla hansikkaalla saa jopa pienessä kiireessä suhattua ilman että tulee rajoja edes. Melkein jo luulin aluksi, että musta on vaan tullut niin hyvä levittäjä, mut ei, se on toi kinnas! Sydämiä sille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon miettiny kans et onko niistä hansikkaista mitään hyötyä, mulla ei oo koskaan ollut :-) Mutta jos kerran on niin kannattaa ehkä laittaa harkintaan !

      Poista
    2. Juu on tositosipaljon hyötyä! En olis ikinä uskonut miten hyvä se voi olla. :)

      Poista

kiitos kommentistasi :-)