6.10.2013

Lihaton lokakuu, viikko 1

Ajattelin koota tän lihattoman kuukauden aikana viikottain pientä yhteenvetoa ruuista ja fiiliksistä. Heti alkuun voin sanoa, että eka viikko meni hyvin! Ainoostaan nyt loppuviikosta oon jostain syystä alkanut vähän himoitseen lihaa:-D. Ehkäpä just siks kun tiedän, etten sitä voi nyt syödä. Tää eka viikko vedettiin ihan sataprosenttisen lihattomasti. Koulussa valitsin kasvisvaihtoehdon ja kalaakaan en syönyt, vaikka sitä itselleni jossain määrin sallinkin tämän kuukauden aikana. Hyvä minä!


Tällä viikolla on tullut kokkailtua lasagnettea soijarouheesta, mausteista tofukeittoa ja tortilloja, joiden täytteenä on soijarouhetta. Nälästä ei tosiaan ole tarvinnut kärsiä. Tänään tehdään vielä kasvispihvejä kanttarellikastikkeessa. Ostin myös linssejä testiin ja ajattelin ottaa ne siihen pihvien kaveriksi. Pitäis ehkä alkaa nyt jo suunnittelemaan ensi viikon ruokia muutenkin, paljon kivempi mennä kauppaan kun tietää mitä pitää ostaa!


Soijarouhe on mun paras kaveri tän kuukauden ajan! Ja varmaan jatkossakin ahkerassa käytössä. Paljon paremmat arvot kuin jauhelihassa, varmasti terveellisempää eikä eroa edes melkein huomannut esim siinä lasagnetessa! Eli hyvästit jauhelihalle, ikuisiksi ajoiksi.

Sellaista. Laitan tuon tofukeiton ohjeen tänne blogiin, se oli sen verran hyvää :-)

5 kommenttia :

  1. Mäkin oon ihan ihastunu soijarouheeseen :D Kaiken ton lisäks se on vielä paljon halvempaa kun jauheliha ja se säilyy hyvin kaapissa :) Poikaystävä vaan ai suostu syömään mun soijasta tekemiä ruokia, koska jotkut väittävät soijan vaikuttavan kielteisesti testosteronin määrään eikä ole hyväksi miehille...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, monta hyvää puolta! :-) Joo kyl mäkin melkeimpä tota yksin saan syödä! Poikaystävä tekee sitten sitä jauhelihaa :-D

      Poista
  2. tuu mulle kokkaan! t ipe

    VastaaPoista
  3. Upea blogi ja ihan mahti kuvia :) Sulla on kiva tyyli, liityin lukijaksi! Kurkkaa mun blogi ja liity säkin lukijaksi :)

    http://minna-rose.blogspot.fi/

    VastaaPoista

kiitos kommentistasi :-)