8.5.2013

superfoodeja

Vaikka työskentelin pitkään luontaistuoteliikkeessä, vasta hetki sitten sain hankittua itselleni nämä kaksi mielenkiintoista superfood -valmistetta; kylmäpuristetun kookosöljyn sekä macajauheen. Kummankin tuotteen terveysvaikutuksista olin paljon lukenut sekä kuullut, joten olihan mun pakko ne itsellenikin saada kokeiluun ! Superfoodit.com sivustolla kerrotaan tuotteista mm näin:

 "Kookosöljy sisältää yli 90% raakoja, saturoituja rasvahappoja, jotka ovat harvinaisia ja tärkeitä rakennusaineita kehomme joka solulle. Nämä rasvahapot tukevat immunijärjestelmämme toimintaa, kilpirauhasta, hermostoa, ihon kuntoa ja tarjoavat myös nopeaa energiaa. Keskipitkäketjuiset rasvahapot kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja tukevat sen vuoksi painon pudottamisessa."

"Maca on voimakas adaptogeeni, joka tukee munuaisten toimintaa, lisää fyysistä suorituskykyä, antaa energiaa ja lievittää stressiä. Adaptogeeni on termi, joka annetaan lääkinnällisille kasveille joiden avulla keho kykenee mukautumaan (adaptoitumaan) haastaviin olosuhteisiin - esimerkiksi stressiin."  

lisää kummankin tuotteen terveysvaikutuksista voit lukea täältä


Olen käyttänyt kookosöljyä paistamiseen ja smoothieen. Täytyy myös tunnustaa, että se on mielestäni niin hyvää, että olen lapannut sitä suuhun suoraan purkista lusikalla :-D Olen outo. Macaa olen kokeillut kahvissa, mutta se ei ollut hyvää ollenkaan. Smoothiessa se menee kuitenkin ihan hyvin, samoin vain maitoon sekoitettuna :-) Erityisesti kiinnostaa seurata juurikin macan vaikutuksia itseeni. Mä olemn sen verran kova stressaaja, joten olisi kiva huomata jotain helpotusta sillä saralla macajauheen myötä !

Onko teillä lukijoilla kokemuksia näistä tuotteista? Entä osaatteko suositella jotain muita superfoodeja mistä ootte kokeneet hyötyvänne? :-)

4 kommenttia :

  1. Oon kans käyttäny kookosöljyä noin vuoden verran nyt :) Se on ihanan makusta, mut sitä ei aina tee mieli käyttää esim. paistamisessa koska se kookoksen maku tulee aika vahvasti :D Mut laitan joka aamu puuroon sitä (ja hunajaa kanssa), niin hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy kanssa kokeilla puuron kanssa :-) Kiitos vinkistä !

      Poista
  2. Tota kookosöljyä onkin pitänyt jo tovi ostaa, mutten ole oikein tiennyt mistä hakea. Paljonko tolla purkilla oli hintaa? Saako tota esim. Ruohonjuuresta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolla pienellä on hintaa ainakin Lifessa noin 8e. Keskikokoinen on 0,5l ja sillä on hintaa noin 11-12e ja litrainen maksaa noin 20e :-) Varmaan saa Ruohojuurestakin

      Poista

kiitos kommentistasi :-)